Cookie beleid SC 't Gooi

De website van SC 't Gooi is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Beknopt verslag Algemene Leden vergadering (ALV) vrijdag 2 februari 2018.

Beknopt verslag Algemene Leden vergadering (ALV) vrijdag 2 februari 2018.

14 februari 2018 23:30


Vergadering wordt om 19.45 uur door voorzitter a.i Jan Willem Hoogendoorn geopend; aangezien er onvoldoende stemgerechtigde leden zijn, wordt deze onmiddellijk gesloten en om 20.00 uur weer geopend.
Aanwezige bestuursleden: Egbert-Jan Boertien, Jaap Hofman, Jouke Verbeek, Michel Heukers (zie agendapunt 6.a), en Jan Willem Hoogendoorn.

1. Opening. Jan Willem heet alle aanwezige leden van harte welkom; de opkomst met circa 60 leden/belangstellenden is mooi, doch helaas zijn er vanuit de met name uitgenodigde doelgroep Ouders van Jeugdleden, behalve aantal kaderleden, geen mensen aanwezig. Ook vanuit Tennis- en Tafeltennis-leden is blijkbaar geen belangstelling voor de ALV. Dit ondanks diverse uitnodigingen en een nog heel goede speciale uitnodiging via een extra digitale nieuwsbrief via onze web redacteur Humphrey Saalberg.
De “financiële” ALV is dit keer wat later. Normaliter dient deze binnen 6 maanden na einde boekjaar gehouden te worden, doch met name het onderwerp samenstelling bestuur – agendapunt 6 – heeft het bestuur wat meer tijd gekost. Vertraging heeft niets te maken met de financiële cijfers 16/17; deze zien er goed uit zoals bij agendapunt 5. aan de orde zal komen.
Jan Willem memoreert dat het voetbalseizoen 17/18 alweer halverwege is; dit jaar voor het eerst de uniforme speeldagenkalender van de KNVB waarin het bekervoetbal in de eerste drieweekenden van september werd georganiseerd. De jeugd start komende week alweer de voorjaarscompetitie. Een aantal positieve en minder positieve ervaringen uit de eerste competitie helft:
+ Reis naar Malta van VR 1 met circa 40 Gooiers en een tweetal officiële wedstrijden tegen het nationale VR team van Malta (nummer 38 op de UEFA ranglijst). Uitslagen 4-1 voor Malta en een 1-1 gelijkspel.
- Terugtrekken M1 na een aantal competitiewedstrijden. Dramatische beslissing voor een 112 jarige vereniging. Doch inmiddels positieve ontwikkelingen t.a.v. het M1 team voor seizoen 18/19. Dennis te Nuyl heeft daar een positieve rol in gespeelt.
+ Flink aantal kampioenschappen bij de jeugd waarbij speciaal vermeldenswaardig het kampioenschap van onze JO 19-1. Inmiddels heel lang geleden dat onze v/h A1 kampioen was.
- Niet doorgaan van het boarding event in januari j.l. ondanks de communicatie van organisator Mike de Groodt. Goed om volgend jaar een eventueel sportief programma op de dag van de nieuwjaarsreceptie te bezien.
+ Start van darten bij SC ’t Gooi. Initiatief van Mike de Groodt, Dennis te Nuyl en Jacques v. Voorst. Een geweldige en druk bezochte openingsavond met aanwezigheid van topspeler Vincent van der Voort. Ook koppeltoernooi in januari j.l. groot feest. Onze penningmeester ook zeer content met de horeca omzet.
2
- Performance huidige kledingleverancier. Heel slecht maar inmiddels is het contract ontbonden en liggen er nieuwe contracten gereed met leveranciers. Opzet van het bestuur is dat iedereen komend seizoen in de nieuwe outfit loopt; zal een opzet worden middels kledingbijdrage in plaats van zelf aanschaffen. Onderwerp komt op de ALV in mei 2018 ter besluitvorming.
+ Deelname door SC ’t Gooi aan het Voetbalontwikkelingsplan van de KNVB; oorspronkelijk opgezet voor meisjes/vrouwenvoetbal doch binnen onze vereniging zal dit voor de gehele jeugd ingezet gaan worden. Slechts een beperkt aantal geselecteerde clubs kunnen hier in participeren. Heel blij dat Dirk Veldhuizen hierbij als projectleider namens SC ’t Gooi fungeert.
Tevens brengt de voorzitter de ALV op de hoogte van gesprekken tussen voorzitters en daarna bestuursdelegaties van Altius en SC ’t Gooi. Gericht op nadere samenwerking en mogelijk op termijn een fusie. Transparant proces.

2. Mededelingen en ingekomen stukken. Er zijn afzeggingen ontvangen van Evelien en Bert Smallenburg, Leo IJsseldijk, Peter van der Veen, Olga Lundgren, John Berends, Ton Distelvelt en Fred van der Laan. Tevens is bestuurslid Florentina Hofman afwezig in verband met ziekte. Er zijn schriftelijke vragen van Olga Lundgren ontvangen die bij de rondvraag aan de orde komen. Tevens is het verslag van de Financiële Commissie ontvangen; komt aan bod bij agendapunt 5.c.

3. Vaststelling van de agenda. De agenda wordt ongewijzigd vastgesteld.

4. Goedkeuring verslag ALV-vergadering van 6 juli 2017. Verslag wordt ongewijzigd vastgesteld. Inhoudelijk noemt Jan Willem een punt onder 7. Rondvraag: dug-outs of banken op parkeerveld. Er is contact geweest met de Gemeente – geen overbodig materiaal beschikbaar-; bestuur zal hier naar kijken. Aanvullend vraagt Julia de Saegher naar gebruik scorebord; cadeau van de Club van 50. Opzet is dat dit voor iedereen beschikbaar is, doch er moet nog een gebruiksprotocol van de afstandsbediening worden opgesteld. De afstandsbediening van het vorige scorebord werd b.v. na een wedstrijd op maandag in de dug-out terug gevonden; dit soort apparatuur is te kostbaar om op die manier mee om te gaan.
5. Financiën.
a. Exploitatierekening seizoen 2016/2017. Penningmeester Egbert-Jan Boertien geeft met behulp van een PowerPoint presentatie een overall inzicht over de resultaten uit dat boekjaar. Inkomsten en uitgaven lager dan begroot. Bij de inkomsten veroorzaakt door lagere contributies – ledenverlies jeugd- en een wat lagere horeca omzet. De totale inkomsten sponsoring ook lager dan seizoen 15/16 doch Egbert Jan geeft duidelijk aan dat er ook bij de uitgaven op dit gebied aanzienlijk lagere kosten waren. Uiteindelijk resulteert een positief exploitatieresultaat van eur. 9.534 bij een begroot resultaat van eur. 358. Derhalve een aanzienlijk beter resultaat dan begroot. Aangezien ook de afschrijvingen op onze activa met eur. 16.589 – verwerkt in de kosten – aanzienlijk hoger waren dan de investeringen met eur. 5.555 resulteert er een positieve cashflow van ruim eur. 20.000. Een mooie ontwikkeling doch Egbert Jan benadrukt, dat de vereniging de komende jaren voor omvangrijke uitgaven zal staan in kader van renovatie en verduurzaming van onze accommodatie. Humphrey Saalberg stelt aantal vragen over sponsoring en kantine kosten, die door Egbert Jan worden beantwoord.
b. Balans per 30-6-2017. Egbert Jan geeft een toelichting op een aantal balansposten. Ook hier positieve financiële beleid van afgelopen twee jaar zichtbaar. Positieve liquiditeit op de bank in plaats van gebruik bankkrediet en tevens flink afgelost op de lening van de Club van 50.
3
c. Verslag van de Financiële Commissie. Egbert Jan leest de ontvangen verklaring van de FC voor:
De Financiële Commissie heeft de boekhouding over het seizoen 2016/2017 van SC ’t Gooi gecontroleerd. Hier zijn geen onregelmatigheden naar voren gekomen. Wel wil de FC het bestuur meegeven dat het zorgelijk is dat a.g.v. teruglopende inkomsten (contributie, horeca, sponsoring) de vereniging een terughoudend financieel beleid moet blijven voeren. Het werven van leden (met name jongens) en sponsoren zou in de komende periode een speerpunt moeten worden. Verder zou een prestatiegericht 1e mannenteam een positieve uitstraling hebben op onze vereniging, hetgeen zich zeer waarschijnlijk zal vertalen in een hogere omzet. Tenslotte spreekt de FC zijn zorg uit over de zeer uitgebreide taak welke het penningmeesterschap thans omvat. Het verdient aandacht om zaken zoals bijvoorbeeld contributie, het beheer van kassa’s en clubkaarten bij verschillende personen onder te brengen. De FC verzoekt de ALV aan de penningmeester decharge te verlenen voor het gevoerde beleid.
De FC
Richard Griffioen en Ronald Smallenburg
Hilversum 3 januari 2018.
d. Decharge bestuur 2016/2017 De ALV stemt hiermede in en geeft onder flink applaus de penningmeester – en het bestuur- decharge voor het financiële beleid 2016/2017.
e. Samenstelling Financiële Commissie. Er zijn gewen wijzigingen in de samenstelling van de FC.
f. Financiële ontwikkelingen seizoen 2017/2018. Egbert Jan geeft aan dat de positieve trend van de afgelopen twee seizoenen zich ook dit seizoen voortzet.

6. Bestuur
a. Benoeming Michel Heukers tot bestuurslid (portefeuille sponsoring). Bestuur is bijzonder blij Michel Heukers te kunnen presenteren als bestuurslid voor deze belangrijke portefeuille. Michel is al enige jaren als sponsor (meisjes/VR1) verbonden aan onze vereniging. Michel stelt zich kort voor. ALV stemt in met benoeming tot bestuurslid.
b. Jouke Verbeek neemt a.i. portefeuille Voetballen waar. Ter informatie. Na het terugtreden op zijn initiatief van Jan Reurings, is goede waarneming van deze belangrijke portefeuille vanuit het bestuur noodzakelijk. Gebaseerd op het indertijd door Jan voorgestelde organogram/structuur van Voetballen is Jouke/ het bestuur van plan om met een stevige aanpak zo spoedig mogelijk de voetbalorganisatie volledig te bezetten. Er is bij de start van dit seizoen teveel op te weinig mensen terecht gekomen. Ook belangrijk om de taken en functies op te knippen in “hapklare brokken” zodat het werk en de verantwoordelijkheid voor een ieder duidelijker wordt. Onderdeel van dit proces is ook een professionaliseringsslag om de kwaliteit van onze organisatie op gebied van Voetbal te versterken. Onderdeel hiervan is o.a. het aanstellen van een Hoofd Jeugd Opleiding. Jan Willem geeft aan dat er principe overeenstemming is bereikt met Patrick Dik om deze functie vanaf seizoen 18/19 te gaan bezetten. Patrick is inmiddels aanwezig in de ALV. Patrick heeft een verleden bij SC ’t Gooi – jeugdopleiding en 1e team, daarna profspeler geweest bij Ajax, FC Utrecht, NAC en Berchem Sport in België. Hij heeft thans een dergelijke functie bij PVCV. Bestuur is bijzonder blij met deze kandidaat, die ook in het lopende jaar, als voorbereiding voor 18/19 al de nodige support zal gaan geven. Professionalisering van onze organisatie zal
4
overigens ook gevolgen hebben voor de contributie; dit zal in de ALV van mei a.s. in combinatie met de begroting 18/19 geagendeerd gaan worden.
c. Status overige vacatures bestuur. Jan Willem geeft aan dat de onderbezetting van het bestuur - vier vacatures op tien bestuursleden conform organogram- een zware wissel op de bestuursleden heeft getrokken. Het is belangrijk om zo spoedig mogelijk tot een volledig bestuur te komen. Dat geldt zeker ook voor de functie van voorzitter. Jan Willem, die a.i. waarneemt na terugtreden Ton Distelvelt in maart 2017, geeft aan dat het op zich niet goed is om, na eerdere periodes als voorzitter Algemeen Bestuur en ook Voetbal Bestuur, dit weer te doen. Het is absoluut tijd voor een nieuwe voorzitter, jonger en gezien onze diversity in het bestuur, bij voorkeur een vrouw, die voor fris bloed en nieuwe initiatieven kan zorgdragen. Ook de overige bestuursvacatures Communicatie, Voetballen en Algemene Zaken, dienen z.s.m. ingevuld te worden. Jan Willem i.c. bestuur doet dan ook een dringend beroep op de ALV en leden om hier ook verantwoordelijkheid voor te nemen en te kijken naar geschikte kandidaten.
Los van deze urgente bestuursvacatures zijn er ook een aantal andere belangrijke vacatures. Zoals ook mede geadviseerd door de FC: Analist Horeca, Beheerder kassa’s en clubcards en Kassier Horeca. Daarnaast Administrateur contracten/facturen voor de Sponsorcommissie, maar ook een aantal belangrijke vacatures in Voetballen en in de Horeca.
Meldt potentiele kandidaten aan bij een van de bestuursleden !!!

7. Vaststelling commissies. Deze ALV houdt zich eigenlijk alleen bezig met de samenstelling van de FC (zie agendapunt 5.e) maar er is een formele benoeming nodig:
Commissie van Beroep: dient statutair uit minimaal 3 leden te bestaan; thans bestaande uit Fred Meilof en Hans Swierstra sr. De commissie stelt de ALV voor Nico Swierstra te benoemen. Met applaus aanvaard.
Daarnaast geeft Jan Willem een overzicht van alle commissie/vrijwilligers die in verschillende commissie actief zijn:
FC en Commissie van Beroep al vermeld. Horeca commissie: Florentina Hofman (inkoop), Ineke Vlaanderen (lid), Astrid van Voorst (planner), Egbert Jan Boertien (penn.mr), Jouke Verbeek (portefeuillehouder bestuur); Onderhouds commissie: Cees Rozen, Frans Schouten, Willem Heinis, Florentina Hofman (coördinator/portefeuillehouder bestuur); Veteranen commissie: niet bezet meer; Mike de Groodt actief met veteranenvoetbal; Scheidsrechters commissie: Peter van der Veen (coördinator) , Tim Hoogendoorn, Toni van Bedaf.Tafeltennis commissie: Derk Slot (voorzitter), Gerard Beun (secr. en wedstrijd secr.) , Johan Beun (penn.mr), Jenny Visser (Algemeen lid) en Bert Smallenburg (Algemeen lid); Wedstrijdzaken: Julia de Saegher, Piotre Tomczyk en Puck Wiggers (coördinator commissiekamer). Tennis: Bo de Lange (ledenadministratie), Gert Slagt (accommodatie) en Egbert Jan Boertien (penn.mr/bestuur). Ledenadministratie: Trudy Boertien (ledenadministratie) en Egbert Jan Boertien (bestuur).Toernooi commissie: Jolanda Ossendarp, Richard Griffioen, Marco Stoops, Jouke Verbeek (bestuur). Sponsor commissie: Fred van der Laan, Egbert Jan Boertien (penn.mr) en Michiel Heukers (bestuur). Klaverjas commissie: Cilia Nauta, Willem Massink, Theo van ’t Klooster en Jan Willem Hoogendoorn. Activiteiten commissie: niet bezet maar er zijn wel enkele leuke activiteiten georganiseerd, zoals b.v. Halloween. Redactie commissie: statutaire commissie; formeel niet bezet, maar vooral Humphrey Saalberg bijzonder actief op dit gebied.Voetballen: in de nieuwe structuur geen TC’s meer opgenomen maar met name Olga Lundgren en John Berends hebben in de 1e seizoenshelft belangrijke zaken opgepakt. Tevens een aantal nieuwe vrijwilligers actief. Darten: Dennis te Nuyl, Mike de Groodt en Jacques van Voorst.
5
Altijd risico om iemand te vergeten, maar Jan Willem geeft aan dat alleen de kaderlijst Voetballen (coaches/trainers/leiders) al circa 80 namen heeft. Dus we komen gauw aan circa 125 vrijwilligers bij onze vereniging. De basis van ons bestaan en groot applaus vanuit de ALV.
8. Rondvraag.
Humphrey Saalberg: vraagt naar status trainer 1e Mannen volgend seizoen en of dit een stabiele situatie gaat worden aangezien we afgelopen twee seizoennen drie trainers hebben gehad. Met de a.s. nieuwe hoofdtrainer Said Akchich, zijn naam is al in de pers geweest, hebben wij overeenstemming. Binnenkort zal het contract getekend worden en zullen we ook een persbericht laten uitgaan. Hij is de huidige hoofdtrainer van OSO. Opzet van plan en afspraken is dat er met name een groot aantal ex- Gooispelers (opgeleid in de jeugd of in de selectie gespeelt) terug zullen komen. Dat in kombinatie met een aantal spelers in het huidige 2e maar ook met de mogelijkheid om talenten uit onze JO 19-1, die selectiewaardig zijn, te laten doorstromen.
Julia de Saegher: stelt voor in plaats van jubilaressen vanaf 25 jaar te overwegen ook vanaf 10 of 12,5 jaar (jeugd!) hier aandacht aan te schenken. Bestuur zal daar over nadenken. Vraagt ook naar kleding; is al eerder in de ALV toegelicht.
Edwin Kettenburg: Wordt er ook met Olympia gesproken ? reactie voorzitter: neen.
Olga Lundgren: heeft schriftelijk vragen gesteld over Mannen 1 en status nieuwe kledingleverancier: beiden al onder agendapunt 1. Opening aan de orde geweest.
Verder een vraag over Kick’m ; niet in de ALV aan de orde geweest; reactie zoals ook aan Olga gegeven: privé initiatief waarbij SC ’t Gooi gebruik van kunstgras verhuurt. Geen verdere afspraken gemaakt.

9. Sluiting. Jan Willem sluit de vergadering onder dankzegging voor aanwezigheid en inbreng van de leden. Nodigt iedereen uit voor een drankje van de club maar tevens over naar een gezellige clubavond waarbij de bitterballen zullen rondgaan. Tevens is er gelegenheid mee te doen aan een dartcompetitie waarmee twee leuke clubprijzen zijn te verdienen.

Verslag Algemene ledenvergadering (PDF)

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!