Wedstrijdverslagen

Teleurstellende middag in Vinkeveen: Hertha wind van ’t Gooi
Door: Rob Willems

SC ’t Gooi 2 heeft zaterdag een teleurstellende nederlaag geleden. Op bezoek in Vinkeveen werd het in grote delen van de wedstrijd weggeblazen door tegenstander Hertha: 4-0.

Alle seinen stonden vooraf op rood. Dagenlange regen en extreem harde wind leken ervoor te zorgen dat er niet gevoetbald ging worden, maar niets was minder waar voor SC ’t Gooi 2. Het team van Umut Kilicarslan mocht, na een warmloopronde tussen de reigers en ganzen, aftrappen op veld ontelbaar van het Vinkeveense Hertha. De thuisploeg leek zich het best aan te passen aan de omstandigheden, want Hertha opende met een storm aan aanvallen op het doel van Bryan Kluvers. Door een inschattingsfout van Menno Saalbrink (onthoud die naam) kwam Hertha met een overmacht aan spelers voor de goal, die het vervolgens goed uitspeelden: 1-0. Niet veel later was het weer raak voor de thuisploeg en dus stond ’t Gooi al binnen een kwartier op een ruime achterstand: 2-0. Ook bij deze goal zag Saalbrink er niet helemaal goed uit. Door een paar omzettingen liep de schade in de eerste helft niet verder op voor de bezoekers. Er werden zelfs een paar mogelijkheden gecreëerd op de aansluitingstreffer, waarvan de grootste voor Jordi Vonk, maar die goal viel niet.

In de rust kreeg ’t Gooi nogmaals de wind van voren, ditmaal van trainer Kilicarslan, die duidelijk wat vlottere combinaties en beter spel verwachtte van zijn team. Resultaat hadden die donderspeech en de demonstratief dichtgeslagen deur niet, want vlak na rust viel de volgende tegengoal al. De buitenspelval van ’t Gooi werkte niet, waardoor de Vinkevener spits van dichtbij binnen kon knikken: 3-0. Van spel dat ook maar in de verste verte leek op voetbal was op dat moment al geen sprake meer, door de onwaarschijnlijk harde storm die over het veld trok. Tekenend daarbij waren de vele ballen die in de sloot belandden en de doeltrappen die gedragen door de wind terug in de eigen zestien terecht kwamen. Inmiddels leek ’t Gooi de strijd tegen Hertha en de elementen al opgegeven te hebben, want veel kansen werden er niet meer bij elkaar gevoetbald. Vlak voor tijd viel zelfs nog de vierde goal, toen een schot met de wind mee in de goal belandde: 4-0.

Enige positieve punt waren de drie jarigen in het team van ’t Gooi, al zullen die zich meer voorgesteld hebben bij de wedstrijd. Tot overmaat van ramp viel de verjaardagstraktatie van Thomas Kraan ook al niet in goede aarde: zijn sixpacks Grolsch konden bijna onaangeraakt mee terug naar Hilversum. Kans op revanche is er voor ’t Gooi 2 gelukkig al snel; woensdag wacht het inhaalduel thuis tegen koploper Altius.

Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!